Tijd en Overzicht
Werkzaamheden
Een groot deel van mijn werkzaamheden is het verzorgen en beheren van administraties voor kleine bedrijven en ZZP'ers. Dit zijn wekelijkse of maandelijkse terugkerende werkzaamheden, en bestaan voornamelijk uit het inboeken van de volgende onderdelen in een boekhoudprogramma: Inkoop, Verkoop, Bank, Kas, Salaris.
Het aanwezig zijn van benodigde artikelen op een werkplek geeft zoveel gemak. Hierbij valt te denken aan opberg- en archiefmateriaal, bureau-accessoires en duidelijk gemarkeerde ordners waarin de administratie wordt bewaard.
Voor de steeds terugkerende inkomende en uitgaande post wordt een systeem gehanteerd, zodat direct duidelijk is hoe en wanneer iets moet worden afgehandeld.
Financiën
Openstaande posten van debiteuren en crediteuren worden inzichtelijk gemaakt. Factureren behoort uiteraard ook tot de mogelijkheid. Daarbij hoort ook het opzetten en/of beheren van het papieren of digitale archief.
Kortom, alles wat er komt kijken bij het voeren van een administratie. Aan het eind van het jaar zijn de benodigde gegevens voor een eventuele accountant snel paraat.
Clean Desk en Het Nieuwe Werken
Het (her)inrichten van de werkplek geeft u uw overzicht terug. Veel bedrijven gaan nog een stapje verder en hanteren tegenwoordig een clean-desk policy. Flexibele werkplekken zijn tegenwoordig heel gebruikelijk (Het Nieuwe Werken). Maar om die omslag te kunnen maken, wordt een andere werkwijze gevraagd, en dat is vaak niet eenvoudig! Door gebruik te maken van de juiste middelen en een stukje coaching, wordt de nieuwe manier van werken ook ùw manier van werken.